Bunga bukan sebarang bunga, Bunga datang dari Langkawi. Chengkeh bukan sebarang Chengkeh, ini Chengkeh keturunan Mahsuri

kenangan.yang.menerjah

ramadhan bulan rahmat
ku nantikannya penuh kerinduan
namun emosiku terusik
ramadhan...
punya memori tersendiri
aku bertafakur seketika
kenangan lalu mula menyusup jiwa
akhirnya
hembusan lelah terlepas bebas
setelah sekian lama waktu beredar
ternyata kau masih di ingatan
mengisi tiap ruang yang pernah kau tinggalkan
jejaknya...

ramadhan itu...
ramadhan terindah pernah ku lalui
bersama insan yang selalu mengisi ruang mimpiku

ramadhan ini...
hanya alunan irama dari kotak bersuara itu
menemani di kala dinihari
tiada lagi suara serak yang masih mamai di alam mimpi
tiada lagi gurauan tatkala sahur
dan...
tiada lagi kalimah...
'selamat pagi puteriku'

mencintai awak adalah antara perkara terindah pernah berlaku dalam hidup saya
pengkhianatan awak adalah suatu igauan ngeri sepanjang hidup saya
namun mengapa awak masih dalam ingatan?
pergilah dari hidup saya
agar saya boleh memberi hati ini kepada yang ikhlas menerima saya
tanpa perlu bayangan awak melintas tatkala bahagia mula memeluk diri

HOTTEST ♡ 2PM

Tiada ulasan:

Catat Ulasan