Bunga bukan sebarang bunga, Bunga datang dari Langkawi. Chengkeh bukan sebarang Chengkeh, ini Chengkeh keturunan Mahsuri

manusia dan hasad dengki


sungguh aku tak sangka
kelakuan seseorang yang aku sayang tu berubah
seolah-olah aku dah tak kenal langsung siapa dirinya
rupanya ada yang dengki
memang dia bukan ahli keluarga aku
tetapi mak bapak dia yang jaga aku dari form 2
aku dok kat UKM dulu pon mak bapak dia banyak tolong
so dia dah macam adik aku sendiri

pengalaman aku dengan alam mistik bukanlah baru
aku pernah tinggal di asrama
so pengalaman aku bermula di sana
sebab tu junior-junior selalu pelik kenapa aku selalu marah kalau dorang buat benda-benda tak elok
kemudian aku selalu ikut makcik aku sebelum aku study kat UKM 
orang bisnes.. memang ramai yang dengki
so aku penah la jugak tengok dengan mata aku sendiri macam mana orang 'berubat'
kemudian masuk U
budak-budak teater batch aku memang tau la apa yang pernah berlaku
sampai ada yang kena cekik la..
pastu memang aku jarang dengar dah..
ari ni aku dengar pulak

tak dapat nak buat kat mak ayah
buat kat anak
tak pasal-pasal budak yang tak tau apa-apa jadi mangsa
tu la yang dikatakan manusia memang penuh hasad dengki

apa-apa pun aku harap sepupu aku yang sorang tu boleh berubah. amin...

Don't expect a drama free life. Haters are just mad because you're doing better than them.


HOTTEST ♡ 2PM

Tiada ulasan:

Catat Ulasan